dinsdag 4 mei 2010

Ding 14 en 15

Chatten kan handig zijn bij bepaalde sites als je snel antwoord wilt hebben. En natuurlijk kan het ook voor onze klanten aantrekkelijk zijn als je snel iets wilt weten. Het nadeel is wel dat je een team met mensen moet hebben zodat je de meeste tijd online bent. Anders heeft het chatten weinig zin. Misschien de Al@din poule uitbreiden? Daarna eens gekeken naar mijn eigen gmail en inderdaad handig die chatmogelijkheid daar (was mij nog niet opgevallen). Hilde had zich al aangemeld bij mij, dus die gelijk toegelaten. Jammer dat ze niet online was. Daarna geprobeerd om de chatmogelijkheid op mijn blog te krijgen en dat is redelijk gelukt via Google talkabout. Ook wat mensen uitgenodigd. Jammer dat je eerst op aanmelden moet drukken (of heb ik dat alleen?)

Podcast is natuurlijk ook wel redelijk bekend maar toch weer even naar het filmpje van 'in plain English' gekeken. Vind ik altijd erg verhelderend. Ook de site van Gespot vond ik leuk. Wat een mogelijkheden! Daarna de site van DokDelft (gedicht is leuk) en andere bibliotheeksites (gevonden via Google) bekeken. Op de site van bibliotheek Maasland stonden veel podcasts maar helaas waren dat allemaal aankondigingen. Ik wil dat dan wel meteen luisteren... Kortrijk had een link van een podcast van een soort hoorspel van Olivier B Bommel. Even op onze site gekeken maar helaas was daar geen podcast te vinden. Ik ben altijd iets meer met filmpjes maar toch kan het een mooie aanvulling zijn op onze site. In ieder geval van Luisterrijk (Luistercast) lijkt mij handig om toe te voegen en podcast van lezingen. En natuurlijk de radiouitzendingen van Radio Lokaal kunnen op onze site.

2 opmerkingen:

  1. Het is dat je nu de fondsenwerver bent, dus het is je vergeven: al@din stopt binnenkort...we gaan over op ibi .

    Inmiddels is iedereen het er wel over eens: de radiouitzendingen van de bieb op de website zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja daarom noemde ik het op: de Al@din mensen hebben straks wat te doen...

    BeantwoordenVerwijderen